برای مدیران ایرانی

مقالات و نکات مدیریتی برای ارتقای تولید ملی

برای مدیران ایرانی

مقالات و نکات مدیریتی برای ارتقای تولید ملی

پادکست چیست ، چگونه پادکست بسازیم ؟

پادکست چیست ، چگونه پادکست بسازیم ؟


پادکست
(به انگلیسی: Podcast) یا پادپخش انتشار مجموعه‌ای از فایل های صوتی  است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از فید صورت می‌گیرد، و توسط کاربران معمولاً بر روی یک پخش‌کنندهٔ موسیقی دیجیتال قابل دریافت و پخش است.
می شه پادکست را رادیو آموتوری یا وبلاگ صوتی دانست . در واقع هدف نشر فایلهای صوتی برای ارتباط با مخاطب است .

در اصل فایلهای Podcast همان فایلهای صوتی یا تصویری رایج است، فقط تکنولوژی پادکست نحوه انتشار آنها را در سایت تغییر داده است و به جای اینکه کاربر هر روز به سایت مراجعه کند تا فایلهای جدید را دریافت (دانلود) کند میتواند با اشتراک در پادکست بدون مراجعه به سایت هر زمان که سایت به روز شد و فایل جدیدی در سایت قرار گرفت بصورت خودکار مطلع شده و آنها را دریافت کند.


انتخاب اینکه فایل صوتی که توسط پادکست عرضه می شود چه باشد کاملا به سلیقه ی ارائه دهنده ی آن بستگی دارد .
می تواند یک فایل صوتی قبلا ضبط شده باشد .
موسیقی ، شعر خوانی ، یک بحث تخصصی یا یک گفتگوی صمیمانه .

ساده ترین راه برای داشتن پادکست اینست که در وب سایت های سرویس دهنده ی آن ثبت نام کنیدو به همان سادگی که وبلاگ می نویسد پادکست های خود را نشر دهید .
یکی از وب سایتهای سرویس دهنده در زمینه ی پادکست سایت :http://www.persiancast.com است .
البته در وبلاگ های معمولی و  وب سایتها هم می توانیم پادکست قراردهیم .


برای داشتن اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از لینک های زیر استفاده کنید :


نمونه ای از جاهایی که پادکست های خوبی در آن می توانید بیابید :
  • marketingpodcast.ir  پادکست بازاریابی ایران یکی سایت خوب و فعال که سخنرانی های مختلف استاد درگی در مورد مارکتینگ و موضوعات مختلف مرتبط با مدیریت را عرضه می کند و حتما برای شماهم می تونه  جال بو مفید باشه .
  • پادکست هایی خوب و ارزشمند در مورد مدیریت پروژه در این آدرس توسط آقای علی واحدی منتشر شده اند .
  • آرشیو پادکست های مدرسه همشهری هم شنیدنی زیاد دارد .
  • پادکست های مدیران ایران را هم در اینجا می توانید : modiriran.cast.ir بشنویید و اگر خودتان خواستید هم می تواید فایلهای صوتی مدیریتی خود را برای نشر در این پادکست به ایمیل ما ارسال فرمایید .


بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی درون گرا


بازاریابی اینترنتی ، بازاریابی درون گرا

مفهوم بازاریابی با آنچه دهه های پیش بود تفاوت های بسیار زیادی کرده . بخش هایی از علوم مختلف را به خود افزوده است و اکنون علمی چند وجهی ، عمیق و جذاب شده است .


اما بسیاری از مدیران متوجه این عمق نیستند و هنوز برای استفاده از روشهای مختلف بازاریابی تغییرات لازم را در ذهن و نگرش خود نداده اند .از روشها و ابزارهای جدید استفاده میکنندبی آنکه متوجه ویژگی ها وکارکردهای آنها باشند .

شرکتهای زیادی هستند که هزینه ی زیادی می کنند تا بهترین بلیبردهای شهر را را برای تبلیغات خود داشته باشند  ولی چون مدیر بازاریابی شرکتشان تفاوت بیلبرد با تبلیغ در نشریات را نمی تواند از آن استفاده ی موثری بگیرد  .
یک عبارت طولانی برای آن در نظر می گیرد که عملا کسی فرصت به خواندن آن نمی کند !
یا با انتخاب تصاویر نا مناسب عملا تصویری نا خواسته و برنامه ریزی نشده در ذهن مخاطب ایجاد می کند .

نمونه اش را این روزها با نگاه کردن به بیلبرد های شهرمان بخوبی می توانیم بیبینیم .

حضور در اینترنت به عنوان یک رسانه ی جدی هم برای بسیاری از مدیران و حتی مدیران بازاریابی بخوبی درک نشده است و خصلت های حضور در این رسانه ی اثر گذار را بخوبی نیاموخته اند .

اجازه دهید یک مثال بیاورم....

در کلاسی که برای مدیران بازاریابی شرکت ها داشتیم در ابتدای کلاس مطرح کردیم که :

کسی در مورد بازاریابی درون گرا یا inbound marketing اطلاعاتی دارد که بتواند در مورد آن عرضه کند در کلاسی که بیش از 50 مدیر بازاریابی توانا حضور داشت فقط  دو نفر اطلاعات کمی در این مورد داشتند !

در حالی که  طبق تحقیقات ،
90 درصد ترافیک وب از طریق بازاریابی درون گرا انجام می شود.


راستی شما به عنوان یک مدیر با این مفهوم چقدر آشنا هستید ؟ آیا مدیر بازاریابی شما در مورد آن اطلاعات کافی دارد ؟
به پیوست یک فایل pdf ارزشمند در این مورد تقدیم حضورتان شده است ...
واقعیت اینست که دنیا عوض شده است و اگر نخواهیم نگرش مان را در کسب و کار عوض کنیم و متناسب با تغییرات دنیای کسب و کار پیش برویم دیر یا زود به ناچار خسارت سنگینی برای همگام نبودن با این تغییرات خواهیم داد .

این روزها یک مدیر موفق نیاز دارد که خود را به شکل پیوسته در معرض یادگیری مطالب مختلف قرار دهد از علوم ارتباطی گرفته تا روانشناسی و جامعه شناسی ، از مطالب مدیریتی گرفته تا مطالبی که شاید در چارچوب های قبلی فکری ما چندان مربوط به مدیران به نظر نمی رسیده ...

"مدیران ایران " ، تلاش می کنید مطالب مختلف متنوعی را برای شما عرضه کند ...مطالبی که شاید دقیقا مطابق با تخصص شما نباشد ولی بسیاری از آنها می تواند جایی برای شما مفید باشد ...
لطفا اگر مطالب خاصی به نظر شما می تواند مفید تر باشد به ما بگویید ولطفا اگر مطلبی دارید که می توانید برای دیگران مفید باشد با مدیران ایران به اشتراک بگذارید ...


با احترام
ندا مفاخری
دهم مهر ماه 91

شهامت گذشتن از گردو ها

شهامت گذشتن از گردو ها
حکایت میکنند که روزی مردی ثروتمند سبدی بزرگ را پر از گردو کرد، آن را پشت اسب گذاشت و وارد بازار دهکده شد، سپس سبد را روی زمین گذاشت و به مردم گفت این سبد گردو را هدیه میدهم به مردم این دهکده، فقط در صف بایستید و هر کدام یک گردو بردارید. به اندازه تعداد اهالی، گردو در این سبد است و به همه می‌رسد."
مرد ثروتمند این را گفت و رفت. مردم دهکده پشت سر هم صف ایستادند و یکی‌یکی از داخل سبد گردو برداشتند. پسربچه باهوشی هم در صف ایستاد. اما وقتی نوبتش رسید در کنار سبد ایستاد و نوبتش را به نفر بعدی داد. به این ترتیب هر کسی یک گردو برمی‌داشت و پی کار خود می‌رفت. مردی که خیلی احساس زرنگی می‌کرد با خود گفت: "نوبت من که رسید دو تا گردو برمی‌دارم و فرار می‌کنم. در نتیجه به این پسر باهوش چیزی نمی‌رسد."
او چنین کرد و دو گردو برداشت و در لابه‌لای جمعیت گم شد. سرانجام وقتی همه گردوهایشان را گرفتند و رفتند، پسرک با لبخند سبد را از روی زمین برداشت و بر دوش خود گذاشت و گفت: "من از همان اول گردو نمی‌خواستم این سبد ارزشی بسیار بیشتر از همه گردوها دارد." این را گفت و با خوشحالی راهی منزل خود شد.

خیلی‌ها دلشان به گردوبازی خوش است و از این غافلند که آنچه گرانبهاست و ارزش بسیار بیشتری دارد سبدی است که این گردوها در آن جمع شده‌اند. خیلی‌ها قدر خانواده و همسر و فرزند خود را نمی‌دانند و دایم با آنها کلنجار می‌روند و از این نکته طلایی غافلند که این سبدی که این افراد را گرد هم و به اسم خانواده جمع کرده ارزشی به مراتب بیشتراز لجاجت‌ها و جدل‌های افراد خانواده دارد. خیلی‌ها وقتی در شرکت یا موسسه‌ای کار می‌کنند سعی دارند تک‌خوری کنند و در حق بقیه نفرات مجموعه ظلم روا دارند و فقط سهم بیشتری به دست آورند. آنها از این نکته ظریف غافلند که تیمی که در قالب شرکت، آنها را گرد هم جمع کرده مانند سبدی است که گردوها را در خود نگه می‌دارد و حفظ این سبد و تیم به مراتب بیشتر از چند گردوی اضافه است.

بسیاری اوقات در زندگی گردوها آنقدر انسان را به خود سرگرم می‌کنند که فرد اصلا متوجه نمی‌شود به خاطر لجاجت و یا یکدندگی و کله‌شقی و تعصب و خودخواهی فردی و گروهی در حال از دست دادن سبد نگهدارنده گردوهاست و وقتی سبد از هم می‌پاشد و گردوها روی زمین ولو می‌شوند و هر کدام به سویی می‌روند، تازه می‌فهمند که نقش سبد در این میان چقدر تعیین‌کننده بوده است.
 
بیایید در هر جمعی که هستیم سبد و تور نگهدارنده اصلی را ببینیم و آن را قدر نهیم و نگذاریم تار و پود سبد ضعیف شود. چرا که وقتی این تور نگهدارنده از هم بپاشد دیگر هیچ چیزی در جای خود بند نخواهد شد و به هیچ‌کس سهم شایسته و درخورش نخواهد رسید. دیگر فرصت‌ها برابر در اختیار کسی قرار نخواهد گرفت و آرامش و قراری که در یک چهارچوب محکم و استوار قابل حصول است به دست نخواهد آمد. بسیاری از شکارچیان باهوش به دنبال سبد هستند و نه گردوهای داخل آن. بنابراین حواسمان جمع باشد که بی‌جهت سرگرم گردوبازی نشویم و اصل‌کاری را از دست ندهیم.

چهارمین کارگاه « رزومه موفق »



آیا می دانید نوشتن رزومه موفق ، اولین گام برای استخدام است ؟

آیا می دانید که چند درصد از رزومه ها به سادگی و فقط به خاطر رعایت نکردن نکاتی ظریف حذف می شوند ؟

آیا می دانید که چه رازهایی برای ورود به مصاحبه استخدامی موفق وجود دارد ؟


 

  چهارمین کارگاه « رزومه موفق »

در پایان این جلسه شما می دانید که چگونه بهتر رزومه بنویسید و چگونه در مصاحبه استخدام عملکرد بهتری داشته باشید.


در این کارگاه ، از نگاه کسی که سالها مشغول بررسی رزومه برای شرکت های مختلف بوده است ، موارد زیر بیان می شوند :
ابتدا به اصول کلی و نحوه نگارش خوب و قابل قبول رزومه ها پرداخته می شود .
در مورد هر یک از آیتم های رزومه و خطاهای برداشتی توضیحات کاربردی داده می شود .
رزومه نویسی در ایران و کشور های دیگر به اختصار مقایسه می شود .
بصورت عملی برای نوشتن رزومه تمرین می شود و در آخر چند جلسه مصاحبه های استخدامی شبیه سازی می گردد .
در ضمن فرمت خاص و کامل نوشتن رزومه نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت .

 

این دوره یک سرمایه گذاری برای آینده شغلی شماست !

ثبت نام و اطلاعات بیشتر

صد ابزار برتر آموزش الکترونیکی در سال ۲۰۱۲ انتخاب شدند

صد  ابزار برتر آموزش الکترونیکی در سال ۲۰۱۲ انتخاب شدند


ابزارهای برتر آموزش الکترونیکی یا همان e-learning در سال ۲۰۱۲ برای ششمین سال پیاپی از میان ۵۸۲ شرکت کننده انتخاب شدند. از میان این تعداد، ۵۵% سازمان های آموزشی و ۴۵% سازمان های غیر آموزشی بودند.

منتخب اول این رقابت همچون سه سال گذشته سایت توییتر بود که مجددا برای چهارمین سال پیاپی رتبه اول را به خودش اختصاص داد. رتبه دوم به سایت یوتیوب و رتبه سوم به Google Docs رسید. اما با هم نگاهی به لیست ۱۰۰تایی و منتخبین آنها داشته باشیم:

نکته قابل توجهی که در تهیه این لیست مشاهده می شود، فاصله بسیار زیاد ابزارهای آموزشی که در حال حاضر از آنها استفاده می شود با ابزارهایی است که در آموزش حین کار مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که مشاهده می شود رتبه اول به یک ابزار اجتماعی اختصاص دارد. این موضوع نشان دهنده فاصله و اختلاف بین ابزارهای آموزش شخصی/حرفه ای و ابزارهای آموزشی مورد استفاده در سازمان های برای آموزش های ضمن خدمت (در محل کار) است.

فاصله بین آموزش های فردی و سازمانی چیزی است که در لیست های سال پیش چنین واضح دیده نمی شد ولی این تفاوت ها در حال حاضر غیرقابل انکار است. شاید تفاوت های ایجاده شده در نوع نگرش به آموزش با بوجود آمدن ابزارهای جدید، از جمله مسائلی باشد که بتوان در تشدید این فاصله از آن یاد کرد. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد، استفاده شرکت ها و سازمان های بزرگ از ابزارهایی مانند Yammerو Sharepointرا شاید بتوان در عدم اطمینان این سازمان ها به ابزارهای عمومی و فضای عمومی بدانیم. این عدم اطمینان آنها را می توان در نوع نگرش و استفاده ار ابزارهای درون سازمانی آنها دید.

از طرفی دیگر امسال ابزارهای مجله مانندی همچون Zite، Flipboard هم به لطف درخشش آیپد هم رشد خیلی خوبی داشته اند. سایت pinterest به عنوان تازه وارد این دسته، رتبه یک را به خود اختصاص داد که رتبه ۳۶ از کل رتبه ها نیز بود. MS OneNote هم به لطف حضور در بازار موبایل با اپ جدید مایکروسافت رشد خوبی داشته است.

اما منظور از ابزار آموزشی چیست؟

هر ابزاری که در کار تولید و ارائه محتوای آموزشی باشد را می تواند ابزار آموزشی دانست. چه این ابزار تنها برای آموزش فردی استفاده شود و یا چه برای آموزش جمعی از افراد.

با هم نگاهی به ۱۲ عضو اول از لیست برترین های سال ۲۰۱۲ می اندازیم:

ادامه ی مطلب